Bogumiła Tarasiewicz

Jako muzykolog zajmuje się badaniem kultury muzycznej Łemków. Brała udział w trzech kolejnych Międzynarodowych Sympozjach Muzykologicznych "Muzyka Kresów" (w latach 1992-94). Jest autorką artykułów: Tradycja a współczesność obrzędowości łemkowskiej w diasporze, w: Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian, red. A.Czekanowska, Kraków 1995; Praktyka wykonawcza łemkowskiej wokalnej muzyki ludowej, w: Z zagadnień poznawczych, kulturowych i dydaktycznych muzyki, t.2, red. I.Marciniak, Zielona Góra 1996.

W kręgu jej zainteresowań artystycznych znajduje się głównie repertuar oratoryjno-kantatowy, pieśni i kameralistyka. Kreowała partie solowe m.in.: w Mszy C-dur "Koronacyjnej" i Requiem d-moll W.A.Mozarta, w Mszy kreolskiej A.Ramireza,
w Glorii D-dur A.Vivaldiego, Stabat Mater G.B.Pergolesiego i Requiem J.Ruttera. Szczególnie chętnie w swoich recitalach umieszcza pieśni F.Chopina, F.Schuberta, R.Schumanna, S.Moniuszki, K.Szymanowskiego, M.Karłowicza, W.Lutosławskiego oraz songi G.Gershwina i repertuar musicalowy.

Prowadzi bardzo ożywioną działalność koncertową. Występowała w b.ZSRR, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Watykanie, na Litwie, w Czechach i Austrii. Posiada nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe. Od 1998 roku jest solistką i kierownikiem artystycznym zespołu kameralnego Quodlibet Orchestra. Ponadto jako solistka współpracuje z chórami macierzystego Instytutu Kultury i Sztuki Muzycznej.

Jest autorką podręcznika akademickiego do nauki emisji głosu pt.: Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.

wstecz