Bogumiła Tarasiewicz
Jako muzykolog zajmuje się badaniem kultury muzycznej
Łemków. Brała udział w trzech kolejnych Międzynarodowych Sympozjach Muzykologicznych
"Muzyka Kresów" (w latach 1992-94). Jest autorką artykułów: Tradycja a
współczesność obrzędowości łemkowskiej w diasporze, w: Dziedzictwo europejskie
a polska kultura muzyczna w dobie przemian, red. A.Czekanowska, Kraków 1995;
Praktyka wykonawcza łemkowskiej wokalnej muzyki ludowej, w: Z zagadnień
poznawczych, kulturowych i dydaktycznych muzyki, t.2, red. I.Marciniak, Zielona
Góra 1996.
W kręgu jej zainteresowań artystycznych znajduje się
głównie repertuar oratoryjno-kantatowy, pieśni i kameralistyka. Kreowała partie
solowe m.in.: w Mszy C-dur "Koronacyjnej" i Requiem d-moll W.A.Mozarta, w
Mszy kreolskiej A.Ramireza, w Glorii D-dur A.Vivaldiego, Stabat Mater G.B.Pergolesiego
i Requiem J.Ruttera. Szczególnie chętnie w swoich recitalach umieszcza pieśni F.Chopina, F.Schuberta, R.Schumanna, S.Moniuszki, K.Szymanowskiego,
M.Karłowicza, W.Lutosławskiego oraz songi G.Gershwina i repertuar musicalowy.
Prowadzi bardzo ożywioną działalność koncertową. Występowała
w b.ZSRR, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Watykanie, na Litwie,
w Czechach i Austrii. Posiada nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe. Od
1998 roku jest solistką i kierownikiem artystycznym zespołu kameralnego Quodlibet
Orchestra. Ponadto jako solistka
współpracuje z chórami macierzystego Instytutu Kultury i Sztuki Muzycznej.
Jest autorką podręcznika
akademickiego do nauki emisji głosu pt.: Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003.
wstecz
|
|